خانه » کابل USB BusKill در صورت سرقت لپ تاپ شما را خاموش می کند
مقالات

کابل USB BusKill در صورت سرقت لپ تاپ شما را خاموش می کند

به عنوان “کابل BusKill” شناخته می شود، مشکل اصلی که در برابر آن محافظت می کند، به اصطلاح “قاپ و فرار” استدر حال حاضر BusKill فقط بر روی لپ تاپ های لینوکس کار می کند.
اخیراً، یک مهندس نرم افزار به نام مایکل آلتفیلد، کابل USB اصلاح شده جدیدی را طراحی کرده است تا از داده های لپ تاپ شما به روشی منحصر به فرد محافظت کند.

با نام BusKill؛ مشکل اصلی که در برابر آن محافظت می کند وضعیتی است به اصطلاح “قبض و اجرا” که در آن شخصی می تواند لپ تاپ شما را پس از ورود به یک فضای عمومی به سرقت ببرد و به سارق اجازه دهد به داده های محرمانه شما دسترسی پیدا کند.کابل BusKill (اعتبار تصویر: Michael Atfield)
چگونه این کار را انجام می دهد اساساً کابل را از یک طرف به لپ تاپ مبتنی بر لینوکس و از طرف دیگر به کمربند خود متصل می کند. اگر کسی لپ‌تاپ را از شما بگیرد، کابل به طور طبیعی قطع می‌شود و در پاسخ به آن یک اسکریپت udev فعال می‌شود که می‌تواند هر عملیاتی را که پیکربندی کرده‌اید در چنین شرایطی انجام دهد.

این می تواند چیزی شبیه خروج از حساب کاربری خود باشد و مهاجم بدون هیچ گونه دسترسی باقی بماند، مگر اینکه بتواند سیستم احراز هویت لینوکس را دور بزند یا حتی چیزی جدی تر مانند پاک کردن کل سیستم شما. در حالی که دومی ممکن است یک اقدام افراطی به نظر برسد، اما برای زیرمجموعه خاصی از کاربران مانند کاربرانی که برای سازمان‌های دولتی کار می‌کنند و ممکن است به اطلاعات «فوق سری» دسترسی داشته باشند، مفید خواهد بود.
این کابل شارژ آیفون می تواند دستگاه شما را به خطر بیندازد و داده ها را بدزدد
این بیشتر توسط سازنده توضیح داده شده است که،
«نیازی به ذخیره کردن چیزی در درایو USB نیست. و اگر درایو USB ناگهان از کار بیفتد، BusKill همچنان فعال می‌شود. اگر مهاجمی به سرعت یک شبیه‌سازی از درایو USB شما را قبل یا بعد از سرقت لپ‌تاپ شما وارد کند، BusKill همچنان فعال می‌شود.
با این حال، ویژگی های خاصی وجود دارد که باید اضافه شود تا کابل مفیدتر و در عین حال راحت تر شود. در واقع، خود مایکل در توییتر به این موضوع اعتراف کرد و به یک موقعیت رایج اشاره کرد که ممکن است شخص بخواهد مانند دستشویی رفتن، لپ تاپ خود را جدا کند.
در حال حاضر، این کابل ها فروخته نمی شوند. برای آن دسته از شما که فوق العاده هیجان زده هستید، خوشبختانه او یک آموزش کامل در وب سایت شخصی خود نوشته است که در آن توضیح می دهد که چگونه خودتان یکی را بسازید همراه با نوشتن کد مورد نیاز
در پایان، ذکر این نکته ضروری است که این یک راه حل ضد سرقت در اصل خود است و باید از آن استفاده کرد. استفاده از آن به عنوان جایگزینی برای اقدامات امنیتی ضعیف مانند عدم رمزگذاری ایده خوبی نخواهد بود.

مهدی منصوری

برچسب ها

درباره نویسنده

مهدی منصوری

افزودن نظر

برای ارسال نظر کلیک کنید